Thursday, December 20, 2007

وحشتنى أيامك يا معرضنا ..



بصراحه كانت أجمل أيام قضتها السنه دى كانت فى رحابه

،،

المعرض ككل وليس أسرتنا فقط ،،

شاركت فى كذا معرض قبل كده ، بس دى أول مره أنا اللى أشتغل بإيدى ،،أعلق حاجتى بإيدى وأزوقها بإيدى ،،فعلا بيبقى ليها طعم تانى خالص



اكتر حاجه عجبتنى ، روح الجماعه وأنا بحب الجو ده جدا سواء كانت مسابقات أو حفلات أو غيرها ،،


أجمل حاجه أن كل شخص فى المعرض كان بيشتغل ونيته خالصه بجد لله مش عشان أى حاجه تانيه ،،






كان كل همى وأنا بشتغل إن ربنا يفرح مننا أوى ،،طول ما احنا عندنا فكره ،، موهبه،،رسمه ،، كلمه مفيده ،،وعاوزين نطلعها للناس عشان تستفيد منها أكيد ربنا هيقف معانا



كنت ببقى سعيده جدا لما أشوف الفرحه فى عيوننا كلنا اما ننجز شئ معين وخاصه مقرره الأسره والمقرره المساعده جزاهم الله عنا خيراً،، بجد أحسبهما على خير أكتر اتنين تعبوا فى المعرض والحمد لله فرحوا جدا بنتيجة تعبهم ،،










كان إحساس جميل جدا أما بشوف ناس مكانش ليهم فى شغل المعارض أو الحجات دى وأول ما شافونا ايجوا اشتغلوا معانا واحده ورا واحده والله كنت بحس إن ربنا بيبعت لنا الناس عشان تساعدنا








اكتر شئ اتعلمته ان الناس بجد كلها مش زى بعضها ،،
مش نفس الثقافه،، مش نفس الاهتمامات ،، مش نفس مستوى التفكير. ومفروض وظيفتنا فى المعرض اننا نلائم بشغلنا كل تلك الشخصيات ونعرف نتعامل معاهم كلهم على اختلافهم ،،



والله وأنا بفرجهم هنا فى البيت على تفاعل الطلبه معانا كنت سعيده جدا،،
وأنا بوريهم بصمات مختلفه لشخصيات مختلفه شاركت معانا برسمه أو بيت شعر فى المسابقه بجد الحجات دى هتفضل معايه وهتبقى أجمل ذكرى المعرض سابهالى ،








جناح حب الرسول بحس بروحانيه عاليه جدا وأنا بقرأ تعليقات كل اللى كتبوا فيه بجد بحس ان كل اللى كتب الكلام طالع من قلبه ع الورقه علطول كانت أجمل لحظه صدق الواحد قضاها فى المعرض




متتخيلوش أنا كنت بفرح أد إيه إما بسمع كلمة شكر أو إشاده من إداره رعايه الشباب أو الطلبه أو أى حد بيشوف المعرض ،، وساعتها بحمد ربنا وبقول الحمد لله الشغل بتاعنا طلع بفايده ونتيجه مثمره ،،




بشكر كل اللى ساهم معانا من الأسر الأخرى وبقللهم جزاكم الله كل خير على مساعدتكم لينا ،،


وبشكر أى حد مش شرط من أعضاء الأسره بس شارك معانا وتفاعل معانا فى التعليقات أو المسابقات أو غيرها ،،




شكلى طولت كتير ،،بس والله أنا نفسى أكتب كلام أكتر وأكتر ،،


يا رب ده كان أول عمل لينا يا ريت تفرح بيه يا ريت تفرح بينا ،،






4 comments:

Deed said...

okay
have a q?
why all of u females
what kind of faculty u r in?
finaly u make me stip back with time machine to share u all ur work & so on pleasure & happiness
may allah bless all of u
accept ur work with honest intent
yeah , i can feel such among ur rows
saluta
gzaky allah kol 533r

هديـــل الـروح said...

وجزاكم مثله أخى الفاضل ،،
على فكره بالنسبه للأسره ،احنا مش كلنا بنات ،، فيه نسبه شباب برضه لكن التعامل ما بيننا محدود نوعاً ما ،، علشان كده وأنا بتكلم أغلب حديثى عن البنات فقط ،،
وأشكرك كثيراً على دعواتك لنا ،، تقبل الله منا ومنكم ،،
شكراً على مروركم ..
السلام عليكم

بنوته مصريه said...

يا خساره بجد انى مكنتش معاكم ومشفتش المعرض ،،
من كلامك عنه يا سمسمه حسيت انه كان جميل أوى ،،
ربنا يوفقكم يا رب فى المعارض الجايه

هديـــل الـروح said...

بنوتتى حبيبتى متزعليش ان شاء الله ابعتلك صور منه ،، وان شاء الله المعرض الجاى هعزمك يوم تيجى تعملى معانا ،،