Thursday, December 27, 2007

أحلى حــياه



لما تكون الدنيا بخير
والعصافير حواليك بتطير
والورد بيضحك ويميل
تبقى فعلاً أحلى حياه

لما تلاقى أعز حبايبك
راجع مــ الغربه كمان جايلك
ويقللك فينك يا واحشنى
وتقلله فــ قلبى أنا شايلك

لما أقوم أتوضا تملى
وأفرش سجادتى وأصلى
وأدعى كمان وكمان وكمان
وأفوض أمرى لله



أحــــلى حياه

لما أسمع صوت طفل جميل
بيأذن فى طلوع الليل
أردد وراه اللى يقوله
وبحس إن الدنيا بخير



لما أعمل نفسى شطوره
وأقوم أفتح نور الأباجوره
وأمسك أوراقى وأقلامى
وأذاكر وكتابى قدامى
وقمرى يشوفنى ويقللى
صدقينى دى أحلى حياه


لما ألاقى فارس أحلامى
جاى بحصانه يقف قدامى
وياخدنى ونطير على فوق
جنب النجمه نعيش وندوق
أحلى حياه



فيارب متحرمنيش منها
نفسى أعيش ويا أحلامها
وأصاحب طيرها وحمامها
وأقطف من أزهارها الحلوه
زهره جميله وأعمل غنوه
وأشيل عنها أى آهات
وأألف فيها حكايات
على كل حكايه عنوان
(نفسى أعيش أحلى حياه





13 comments:

بنوته مصريه said...

ما شاء الله يا سلمى ،،
خاطره جميله ،،
ربنا يوفقك يا رقيقه يا عسوله ،،
ويرزقك بأحلى حياه

dr_angel said...

كلماتك جميله يا سمسمه ،،
وأحلى جزء
(لما ألاقى فارس أحلامى ....)
رقيقه أوى
يلا حبيبتى نفسنا نشوف إبداعاتك التانيه
بس انا عارفه انك مشغوله عشان الامتحانات
يلا ربنا يوفقك يا رب
والله بدعيلك من كل قلبى ،،،

dr_angel said...

ربنا بكرمك ويحققلك أحلامك يا رب

Deed said...

السلام عليكم...
بسيطه قوى هى مش موزونه
بس مليانه احاسيس
واحلى ما فيها
زى غيرها بتطلع بطفوله غريبه
بجد حافظى على تلقائيتك دى
وربنا يعينك ع البايو والفسيو والبج بوس الاناتومى
تحياتى

زُمُرده said...

السلام عليكم
ايه الجمال ده
كلامك جمييييييييييل جداجدا
كلها احلى من بعض
بس دي اكتر حته عجبتني


لما تلاقى أعز حبايبك
راجع مــ الغربه كمان جايلك
ويقللك فينك يا واحشنى
وتقلله فــ قلبى أنا شايلك

----------------
مدونتك جميله اوي
وبعدين جايه تطلبي مني اقولك
ده انا اللي هسألك
هههههه
انا في خدمتك
وليك تعليق عندي متنسيهوش
سلام

هديـــل الـروح said...

السلام عليكم ،،
أخى الفاضلmirage_like
بجد انا متشكره جدا لمتابعتك لمدونتى،،
انا فعلا عندى الأوزان مش بتبقى مظبطه لأنى مدرستهاش ومعرفش فيها حاجه ،،
مره واحده بس رحت بهدف انى أدرسها بصراحه اتعقدت وفضلت تبقى خواطرى حره أحسن ،،

يا رب ادعيلى بس ربنا يعسنى وخاصة البايوووو ،،
جزاكم الله خيراً

هديـــل الـروح said...

زمرده والله أنا حبيتك من مدونتك ،، الحمد لله ان مدونتى عجبتك بس اصل انا مليش خبره فى تنسيق المدونات وعملت على قد ما أقدر ،،الحمد لله ان التنسيق نال الإعجاب ،،
وربنا يخليكى على انك اهتميتى برسالتى بإذن الله هتابع كتاباتك علطول متخافيش هتلاقينى مقيمه عندك هههههه ،،
وفقك الله
دمتِ بخير

هديـــل الـروح said...

حبيبتى بنوته مصريه
شكرا شكرا لردك ،، الحمد لله انك عرفتى طريقة الرد أخيراً
ويا رب حبيبتى ربنا يسمع منك ،،،


dr_angel
انا عارفه ان الجزء ده هيعجبك ههههه ،،
ربنا يخليكى وجزاكِ الله خيرا على الدعاء

DR.HAMAS said...

الله الله الله

جميلة فعلا و الله

كلمات أنشودة دى أكيد

ربنا يكرمك



د.حمـــــاس

هديـــل الـروح said...

جزاكم الله خيراً أخى الفاضل DR.HAMAS
انا متشكره جدا على الوصف الرائع ،، لكن هذه ليست كلمات أنشوده إنها من كتاباتى ،،
على كل حال شكراً جزيلا لمروركم

المشتاقة إلى الجنة said...

رووووووووووعة


أنت مبدعــــة


استمرى

هديـــل الـروح said...

شكراً ليكى المشتاقه إلى الجنه ،،
كلمه موهوبه دى أعتقد إنها اتهام صريح فى عالم الأدب فأنا ما زلت أرشف بضعه قطرات منه ،،
جزاكِ الله خيراً

قلم رصاص said...

فعلا احلى حياه

كم أعجبني كلامك الجميل
كلامك بجد مرسل وبيوصل معناه بسرعة الضوء

فأنتي موهوبة بإحساسك العالي بالفعل

أتمنى لك الاستمرارية لتمدينا بمزيد من إبداعاتك

تقبلي مروري وتحياتي